اصفهان سنگ مركز خريد سنگ نما ي ساختمان اصفهان سنگ مركز خريد سنگ نما ي ساختمان .

اصفهان سنگ مركز خريد سنگ نما ي ساختمان

راهنماي خريد سنگ نما براساس كاربرد

راهنماي خريد سنگ ساختماني براساس كاربرد

خريد انواع سنگ ساختماني به منظور ساخت و ساز انواع بنا، يكي از اقدامات چالش بر انگيز مي باشد از آن روز كه سنگ هاي ساختماني متفاوت و متعددي با ويژگي هاي متفاوت در بازار وجود دارد.

انتخاب سنگ نما و هر نوع سنگ ساختماين نياز به دانش كافي و از سويي به خرج دادن ذوق و سليقه نيز دارد.

سنگ هاي ساختماني ذوق و قريحه هنري دارند . زيرا تنها در نظر گرفتن زيبايي سنگ كافي نيست و با توجه به كاربردها و كارايي سنگ است، كه در نهايت پروژه اي كارا و اصولي خواهيم داشت.

در اين مقاله از اصفهان سنگ به توضيح انتخاب سنگ بر اسا كاربرد خواهيم پرداخت.

اگر با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي  مصالح جديدي نيز ظهور كرده است ولي به جرات مي توان گفت هيچكدام ويژگي ها و مزاياي سنگ هاي ساختماني را ندارند . اما اين سوال مطرح مي شود كه چگونه سنگ مناسب با پروژه خود انتخاب كنيم ؟

سنگ ها در دسته هاي متعددي دسته بندي ميشوند و براساس جنس و كاربرد سنگ ها دسته بندي ميشوند و با توجه به خصوصيات مختلفي كه دارند هر كردام در بخشي مورد استفاده قرار ميگيرد.

براي مطالعه كامل اين مقاله كليك كنيد.

سنگ تراورتن


تراورتن نوعي سنگ آهكي متخلخل با مقاومت بالا است. كه بيشترين استفاده از آن در تزئين نماي انواع ساختمان‌هاي تجاري، اداري و مسكوني است.


سنگ چيني
اين سنگ از جمله سنگ‌هاي آهكي دگرگوني است. كه قابليت استفاده در مكان‌هاي مختلفي را دارد. اما در سال‌هاي اخير به دليل تك رنگ بودن آن و تنوع رنگي سنگ‌هاي ديگر كاربرد آن به نسبت كمتر شده است.


راهنماي خريد سنگ بر اساس كاربرد آن


 راهنماي خريد سنگ نما


نكات مهم در خريد سنگ نماي ساختمان عبارتند از:
وزن پايين سنگ
چسبندگي خوب آن با ملات
مقاومت در برابر تغييرات آب‌وهوايي، نور خورشيد و باران‌هاي اسيدي
با توجه به تمام مطالب بيان شده بهترين سنگ براي نما در حال حاضر، سنگ‌ تراورتن است.


راهنماي خريد سنگ براي كف‌پوش


‌كف ساختمان شامل فضاهايي مانند سالن پذيرايي، اتاق، آشپزخانه، پاركينگ و… و همچنين مكان‌هاي عمومي و پرتردد است. سنگي براي كف‌پوش مناسب است كه مقاومت فشاري و سايشي خوب و ترجيحا جذب آب پاييني داشته باشد.


راهنماي خريد سنگ براي سرويس بهداشتي و حمام


به طور قطع بهترين سنگ براي استفاده در حمام و سرويس بهداشتي، آن نوعي است كه جذب آب آن بسيار پايين است. بنابراين سنگ‌ گرانيت، مرمريت و چيني در زمره‌ي؛ بهترين انواع سنگ‌ براي استفاده در سرويس بهداشتي و حمام هستند.


راهنماي خريد سنگ‌ ساختماني مناسب براي آشپزخانه


از  آن‌جايي كه محيط آشپزخانه ارتباط زيادي با حرارت، اجسام نوك‌تيز، مواد شوينده دارد، بهتر است سنگي مورد استفاده قرار گيرد، كه علاوه بر مقاومت در برابر فشار، سايش و مواد اسيدي و شوينده در برابر حرارت نيز مقاوم باشد. بدين منظور شايد بهترين انتخاب براي آشپزخانه، سنگ مرمريت و در رده‌هاي بعدي سنگ گرانيت، مرمر و تراورتن باشد.


راهنماي خريد سنگ ساختماني ارزان


به طور كلي، سنگ يكي از مصالحي است كه در مقايسه با بسياري از مصالح ديگر مانند سراميك، سيمان، آجر و… استحكام و مقاومت بالاتردارد. اما در عين حال قيمت نسبتا بيشتري هم دارد.

با اين حال، در حال حاضر خريد انواع سنگ ساختماني با قيمت مناسب و ارزان نيز مسئله‌اي دور از ذهن نبوده و مي‌توان انواع مختلف آن را با كيفيت مناسبي خريداري نمود. سنگ‌هاي ارزان‌قيمت هميشه مورد توجه قشر خاصي از خريداران بوده‌‌است.

اما با وجود شرايط شديد تورمي كشور در سال‌هاي اخير محبوبيت بسيار زيادي در ميان سازندگان ساختماني و به طور كلي اكثريت خريداران دارد. به علاوه ترجيح انبوه‌سازان ساختماني نيز همواره و در تمامي ادوار، بدنبال كم كردن هزينه‌هاي ساخت‌وساز بوده اند. تا علاوه بر چندين برابركردن سود خود، براي خريداران نيز اين امر به‌صرفه‌تر باشد. و آن‌ها را به خريد ترغيب نمايند. اين موضوع به ويژه در ساخت ساختمان‌هايي مانند مسكن مهر و مسكن ملي به وضوح قابل مشاهده است.


راهنماي خريد سنگ‌هاي تراورتن ارزان


به منظور راهنماي خريد سنگ‌ تراورتن ارزان ابتدا بايد به اين نكته اشاره كرد كه، در حالت كلي سنگ تراورتن در مقايسه با اكثر سنگ‌هاي ساختماني قيمت مناسب‌تري دارد. با اين وجود اگر بخواهيد از ميان سنگ‌هاي تراورتن نمونه‌هاي ارزان‌تر آن را خريداري نماييد، بايد به سراغ سنگ‌هايي با كيفيت نسبتا پايين‌تري برويد.

به عنوان مثال سنگ‌هايي كه رنگ‌تيره‌تر و جذب آب بيشتري دارند. تخلخل بالاتري دارند، رگه‌هاي متعددي بر روي آن‌ها ديده مي‌شود. و يا درخشندگي پايين‌تري دارند، معمولا از قيمت پايين‌تري هم برخودار هستند.

به‌علاوه كيفيت فرآوري مانند دستگاه‌هاي مورد استفاده در هنگام برش سنگ، مواد رزيني و ساير موادي كه براي پوشش سنگ به كار مي‌روند، نيز تاثير به‌سزايي در قيمت سنگ ‌خواهند داشت. در كل براي خريد سنگ‌ تراورتن ارزان‌تر، نبايد به سراغ سنگ‌هايي كه در سورت‌هاي سوپر و ممتاز فرآوري شده‌اند، رفت. در اين مورد بهتر است به انواع درجه يك يا درجه دو آن بسنده نمو

 


برچسب: خريد سنگ نما ، قيمت سنگ نما ، انواع سنگ ساختماني ،،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۸:۵۳ توسط:اصفهان سنگ موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :