اصفهان سنگ مركز خريد سنگ نما ي ساختمان اصفهان سنگ مركز خريد سنگ نما ي ساختمان .

اصفهان سنگ مركز خريد سنگ نما ي ساختمان

مراحل نازك سازي ساختمان

خريد سنگ براي نما از جمله اموري است كه در مرحله نازك كاري ساختمان اجرا مي شود. به طور كلي نازك‌كاري يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي ساختمان‌سازي است كه هر چقدر با دقت بالاتر و توسط كارشناسان خبره‌اي انجام شود، بناي شما ظاهر زيباتر و چشم‌نوازتري به خود خواهد گرفت.

در واقع ساختمان‌سازي را جداي از مراحل تهيه نقشه و اخذ مجوزها، مي‌توان به دو مرحله سفت‌كاري و نازك‌كاري تقسيم نمود. ابتدا عمليات سفت‌كاري در ساختمان انجام گرفته و پس از آن به مرحله نازك‌كاري مي‌رسيم.

 شما براي آن‌كه بتوانيد يك بنا را به معناي واقعي آن ساختمان بناميد، به هر دو مرحله نياز داريد و در نتيجه در صورتي كه عمليات نازك‌كاري انجام نگرفته‌ باشد، ساختمان نيمه‌كاره تلقي شده و در اين صورت به هيچ عنوان نيز قابل سكونت نخواهد بود. ما در ادامه به تعريف  نازك‌كاري ساختمان، مراحل مختلف آن و مصالح مورد نياز براي اجراي آن مي‌پردازيم. اگر شما نيز نيازمند اطلاعاتي در اين خصوص هستيد، لطفا با ما همراه باشيد.
معرفي نازك‌كاري در صنعت ساخت‌وساز
نازك‌كاري مرحله‌اي است كه پس از اجراي تاسيسات ساختماني مانند آب و فاضلاب، برق و گاز انجام مي‌گيرد. برخي از كارشناسان اجراي تاسيسات را در بخش سفت‌كاري و بعضي در قسمت نازك‌كاري جاي مي‌دهند. اما شايد بهتر است اين مرحله را جدا از دو مرحله ديگر بدانيم. در ساختمان‌سازي ابتدا سفت‌كاري بنا آغاز مي‌شود، پس از آن تاسيسات اجرا شده و نازك‌كاري تا آخرين گام پيش از سكونت ادامه پيدا مي‌كند.

 در واقع نازك‌كاري به عنوان پوشش نهايي ساختمان تلقي شده كه بر روي زيرسازي و بخش سفت‌كاري ساختمان قرار گرفته و همواره در مقابل ديدگان همه افراد است. بنابراين اگرچه مرحله سفت‌كاري نيز به دليل آنكه شالوده اصلي يك بنا را تشكيل مي‌دهد اهميت فوق‌العاده‌اي دارد، اما در مرحله نازك كاري همه چيز نمايان بوده و سليقه سازنده يا مالك و انتخاب مصالح زيبا و متناسب با يكديگر بسيار حائز اهميت خواهد بود. عايق كاري، اندودكاري، سفيدكاري، اجراي سقف و... همه از مراحل نازك‌كاري ساختمان به شمار مي‌روند كه در ادامه به معرفي و توضيح آن‌ها مي‌پردازيم.


اندود گچ و خاك
اندود گچ و خاك در ساختمان‌سازي مرحله‌اي از نازك‌كاري است كه پس از شمشه‌كشي يا شمشه‌گيري آغاز مي‌شود. شمشه‌كشي ابتدا سطح ديوارها را تراز مي‌كند و پس از آن از اندود گچ و خاك استفاده مي‌شود. از تركيب گچ، خاك و آب تركيب يك‌دستي به دست مي‌آيد كه با استفاده از آن مي‌توان ديوارهاي صاف و يك‌نواختي به دست آورد. در واقع مهم‌ترين دليل استفاده از اين تركيب عايق‌بندي ديوارها در مقابل درزها و همچنين عدم نفوذ ملات نما به ديوارهاي سفيد شده است.

 براي تهيه اين‌ ملات ابتدا بايد يك استامبولي تهيه كرد. استامبولي تا نيمه از آب پر مي‌شود، بعد  از آن خاك رس الك شده به ميزان ۸۰ درصد و گچ به ميزان ۲۰ درصد به آن اضافه مي‌گردد. مقدارهاي گفته شده ماندگاري ملات را در حد تعادل نگاه مي‌دارد.  اگر به دنبال زود يا دير خشك شدن آن هستيد بايد مقدار آن‌ها را تغيير دهيد. در نهايت اين ملات به رنگ‌ قهوه‌اي درآمده و براي كشيدن بر روي ديوار توسط استادكار مناسب خواهد بود.
سفيدكاري و كشته‌كشي
پس از آنكه اندود گچ و خاك به خوبي خشك شد،  مرحله سفيدكاري آغاز مي‌شود. اين مرحله با استفاده از گچ خالص انجام مي‌گيرد. به اين صورت كه بعد از الك‌ شدن گچ، آن را با آب مخلوط كرده و به ديوار گچ و خاكي مي‌كشند. از آن‌جايي كه به اين نوع گچ، گچ زنده مي‌گويند و پس از مدت زماني اندك كاملا خشك مي‌شود، بنابراين امكان داشتن سطح صاف و يك‌دست وجود ندارد. در نتيجه براي از بين بردن اين نقص بايد از گچ كشته استفاده كرد.

 كشته ملات بسيار نرمي است كه خشك شدن آن مدت زمان بيشتري به طول مي‌انجامد. در نتيجه در اين مرحله، گچ‌كار فرصت كافي براي صاف و يكنواخت‌كردن گچ را در اختيار دارد. ضخامت لايه كشته‌كشي نبايد از يك ميلي‌متر تجاوز كند، زيرا در غير اين‌صورت ضخامت بيشتر مي‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن و ايجاد ترك بر روي ديوار شود. كشته‌كشي دقيقا پيش از مرحله رنگ آميزي ديوارها انجام مي‌گيرد و لازم است تا سطح ديوار كاملا صاف و بدون هر گونه برآمدگي باشد.
اجراي سقف‌ها
اجراي سقف بنا يكي از مراحل مهم نازك‌كاري ساختمان به شمار مي‌رود. نازك‌كاري سقف در گذشته تنها به معناي گچ‌بري و رنگ‌آميزي آن بود، اما در حال حاضر با پيشرفت تكنولوژي و ساخت سقف‌هاي كاذب، اين نوع سقف نيز  به مراحل نازك كاري ساختمان افزوده شده است. تفاوت سقف گچ‌كاري و سقف‌هاي كاذب را علاوه بر ظاهر و نماي آن مي‌توان در مدت زمان و سهولت اجراي آن دانست.

 گچ‌كاري سقف در مرحله اندودكاري و سفيد‌كاري ساختمان انجام شده، لازم است تا با دقت بسيار بالايي اجرا شود و در مرحله نقاشي كردن ديوارهاي ساختمان نيز، رنگ‌آميزي گردد. در نتيجه مدت زمان اجراي اين نوع سقف نسبتا زياد است. در مقابل، سقف‌هاي كاذب مانند كناف معمولا  با توجه به ابعاد سقف و البته سليقه مالك از پيش ساخته شده‌ و فقط در محل نصب مي‌شوند. همين امر موجب مي‌شود تا نياز چنداني به زيرسازي دقيق و پيچيده نداشته و در زمان بسيار اندكي نيز اجرا گردد.
عايق سرويس‌هاي بهداشتي
يكي ديگر از مراحل نازك‌كاري ساختمان، عايق سرويس‌هاي بهداشتي است. اين عايق‌كاري به دو دسته عايق‌كاري اوليه و عايق‌كاري ثانويه تقسيم‌ مي‌شود. عايق كاري اوليه عبارت است از قير و گوني كف و ديواره حمام و دستشويي، كه بهتر است ابتدا عايق ديوارها و پس از آن عايق كف اجرا گردد. زيرا در غير اين‌صورت، قير و‌گوني كف بر اثر رفت و آمد زياد دچار آسيب خواهد شد. عايق‌كاري ثانويه نيز به قير و گوني يا ايزوگام پشت‌بام سرويس بهداشتي و همچنين ديوارهاي بيروني آن اطلاق مي‌شود. استفاده از قير براي اجراي اين نوع عايق به اين دليل است كه اين ماده چسبندگي بسيار خوبي داشته و در برابر هر چيز كاملا نفوذناپذير است. نكته‌اي كه در اين قسمت بهتر است مد نظر قرار گيرد اين است كه، عايق‌كاري در زمان بارندگي و بر روي سطوح مرطوب غيرمجاز بوده و به هيچ عنوان نبايد انجام شود، زيرا نتيجه مدنظر را به دنبال نخواهد داشت.


كف‌سازي
كف‌سازي يكي از مراحل مهم ساخت بنا و در واقع نازك‌كاري آن به شمار مي‌رود. اين مقوله به عملياتي گفته مي‌شود كه پس از اجراي سفت‌كاري ساختمان انجام گرفته و تا مرحله‌اي پيش مي‌رود تا آن مكان را قابل سكونت نمايد. از آن‌جايي كه عدم دقت در اجراي اين مرحله مي‌تواند خسارات جبران‌ناپذيري را به بار آورد، لازم است تا كف‌سازي هر ساختمان توسط كارشناسان خبره اين كار صورت گيرد. كف‌سازي را مي‌توان به سه بخش زيرسازي، تسطيح و روسازي تقسيم‌بندي كرد. زيرسازي به منظور جلوگيري از نشست كردن كف و محافظت از تاسيسات انجام مي‌گيرد. در اين مرحله ملات مناسبي مانند سيمان بر روي كف و تاسيسات داخلي ريخته مي‌شود.
پس از آن نوبت به تسطيح مي‌رسد كه به معناي ترازبندي و همباد كردن سطوح است و در صورتي كه امكان شست‌وشوي محل وجود دارد، شيب بندي صحيح نيز به آن اضافه مي‌شود. در اين مرحله به منظور پيشگيري از نفوذ آب عايق‌كاري با استفاده از ايزوگام يا قير و گوني نيز انجام مي‌گيرد. در نهايت پس از اين دو مرحله، روسازي مانند اجراي سنگ، سراميك، پاركت و... اجرا مي‌شود كه در صورت اجراي صحيح دو مرحله قبل، روسازي با سهولت بيشتري انجام خواهد شد.
تدارك قرنيز دو ديوار
اجراي قرنيز دو ديوار بلافاصله پس از كف‌سازي انجام مي‌گيرد. قرنيز، حاشيه‌اي باريك از جنس سنگ، چوب، پي وي سي و... است كه در انتهاي ديوار نصب شده و مزاياي متعددي خواهد داشت. اين مزايا عبارتند از:
ايجاد ظاهري زيبا و چشم‌نواز
امروزه استفاده از قرنيز در نازك‌كاري ساختمان رواج فوق‌العاده‌اي داشته و در صورت هماهنگ بودن با ساير اجزا مانند ديوار و كف جلوه بي‌نظيري به فضا مي‌بخشد.
پيشگيري از آسيب به گوشه‌هاي پاييني ديوار
گوشه ديوارها همواره مستعد برخورد وسايل گوناگون از جمله وسايل خانه و اسباب‌بازي‌هاي كوكان با آن‌هاست. در نتيجه پوششي مانند قرنيز مي‌تواند از ورود اين آسيب‌ها جلوگيري نمايد.
جلوگيري از انتقال رطوبت
ديوارها به خصوص نواحي پاييني آن‌ها در مقابل رطوبت و آب بسيار حساس هستند و كاربرد قرنيز مي‌تواند از نفوذ رطوبت به آن پيشگيري كند.
در نظر داشته باشيد كه قرنيزهاي چوبي و از جنس پي وي سي و ام دي اف معمولا با استفاده از چسب‌هاي مخصوص و قرنيز سنگي نيز با ملات محكم مي‌شود.

كاشي‌كاري آشپزخانه و سرويس‌ بهداشتي 

كاشي‌كاري و سنگ كاري آشپزخانه، حمام وسرويس بهداشتي از ديگر مراحل نازك‌كاري ساختمان است. كاشي قطعه‌اي لعابي با ابعاد و ضخامت‌هاي مختلف است، كه در رنگ‌هاي متنوعي در بازار يافت مي‌شود. براي اجراي مرحله كاشي‌كاري ابتدا بايد كف مكان مورد‌نظر توسط گچ يا ماسه تراز شود. پس از آن، كاشي به حالت تراز يا شاقول نصب شده و به صورت موقت با استفاده از گل رس، تعادل آن حفظ خواهد شد. بعد دوغابي كه از سيمان و ماسه نرم تشكيل شده را در دو يا سه مرحله پشت آن مي‌ريزند. در اين مرحله به دليل وزن دوغاب، احتمال جدا شدن كاشي و از تراز و شاقول خارج شدن آن وجود دارد. سپس در عقب يك رج از كاشي كه با دوغاب سيمان پر شده است، رج بعدي قرار گرفته و در نهايت درزهاي آن با استفاده از ملاتي كه همرنگ كاشي باشد، بندكشي مي‌شود. به طور معمول ارتفاع كاشي تا زير سقف ادامه مي‌يابد.

نصب در و پنجره

نصب در و پنجره يكي از مراحل نازك‌كاري ساختمان است و از مراحلي است به نوعي حفاظت از ساختمان را تكميل مي‌نمايد. اين نصب در دو بخش و زمان مختلف انجام شده و معمولا هزينه نسبتا زيادي را براي مالك ساختمان در پي خواهد داشت. هر چند اين هزينه به طور قطع بسته به ميزان متراژ ساختمان، تعداد در و پنجره‎هاي موجود در آن و همچنين مدل انتخابي شما كاملا متغير خواهد بود. به منظور نصب درست و اصولي درهاي داخلي از كلاف استفاده مي‌شود، كه اين كلاف‌ها بايد پيش از مرحله سفيدكاري ساختمان دقيقا در جاي خود قرار گرفته باشند. سپس در مراحل نهايي، در، بدون هرگونه خرابي بر روي كلاف مورد نظر نصب مي‌گردد. براي نصب پنجره نيز قبل از سفيدكاري، قاب مورد نظر ايجاد شده و زايده‌هاي آن در دل قاب قرار مي‌گيرند. در نهايت و در مراحل پاياني و اتمام كار ساختمان، پنجره بدون تخريب در جاي خود قرار داده مي‌شود.


نماي بيروني ساختمان
اجراي نماي بيروني ساختمان تقريبا آخرين مرحله ساختمان‌سازي به حساب مي‌آيد. امروزه مصالح متعددي براي تزئين نماي ساختمان در دسترس افراد قرار دارد، كه هر كس با توجه به سليقه خود و البته شرايط آب‌وهوايي منطقه، مي‌تواند يكي يا تركيبي از آن‌ها را انتخاب نمايد. چوب، آجر، سنگ، كامپوزيت، سراميك و شيشه از اين‌گونه مصالح هستند. از اين ميان سنگ براي نماي بيروني ساختمان سنگ هايي بيشتر استفاده مي شود.

از جمله اين سنگ ها مي توان به تراورتن آب‌گرم؛ تراورتن رامشه، تراورتن، طرق، تراورتن ابيانه اشاره كرد.اين نوع سنگ هاي تراورتن به دليل مزاياي فراوان از بازار نسبتا خوبي برخوردار ند.

 خريد سنگ‌ نما، مرحله بسيار حساس و مهمي است كه بايد با دقت هرچه تمام‌تر انجام شود‌.

زيرا تطابق سنگ با بافت شهري و شرايط جوي منطقه داراي اهميت فوق‌العاده‌اي است. در واقع بخش خريد سنگ براي نما بايد بايد با كمك كارشناسان خبره اين حوزه انجام گيرد تا از آسيب‌ها و مخارج اضافه بعدي جلوگيري به عمل آيد. در حال حاضر بهترين نوع سنگ براي نماي ساختمان، سنگ‌ تراورتن است. كه از بهترين انواع سنگ تراورتن مي توان به سنگ تراورتن رامشه، سنگ طرق، سنگ تراورتن ابيانه و تراورتن آب‌گرم اشاره كرد. علاوه بر آنكه در هنگام خريد سنگ‌براي نما اگر از نظر هزينه در مضيقه نباشيد، سنگ تراورتن عباس‌آباد نيز مي‌تواند يكي از بهترين گزينه‌ها براي سنگ نما باشد. زيرا قيمت سنگ تراورتن عباس آباد به دليل كيفيت و رنگ نسبت به ساير سنگ ها بسيار گرانتر است.
قيمت سنگ تراورتن براي نما

براي خريد سنگ نما و اطلاع از قيمت سنگ نما به خصوص قيمت سنگ تراورتن مي توانيد با شماره هاي 09130000627-03191010627 تماس بگيريد

نكته پاياني
اگر بخواهيم از صفر تا صد مراحل ساخت بنا را بيان نماييم، بايد از تهيه نقشه معماري و اخذ مجوز ساخت آغاز كنيم. پس از آن به مرحله سفت‌كاري و اجراي فونداسيون برسيم، بعد اجراي تاسيسات ساختمان، نازك‌كاري و در نهايت اخذ گواهي پايان ساخت را در پيش خواهيم داشت. ما در اين مقاله سعي كرديم تا مراحل متعدد نازك‌كاري يك ساختمان را از ابتدا، يعني اندود گچ و خاك تا آخرين مرحله آن يعني تزئين نماي بيروني ساختمان را برايتان تشريح كنيم. هر كدام از اين مراحل سختي‌ها و هزينه‌هاي مخصوص به خود را دارند، اما در اين ميان شايد بتوان آخرين مرحله يعني نماي بيروني ساختمان را پرهزينه‌ترين قسمت آن دانست. زيرا نماي ساختمان معمولا متراژ بالايي داشته و خريد برخي از مصالح مانند خريد سنگ براي نما يا شيشه‌هاي با كيفيت و يا چوب نيز مي‌تواند هزينه نسبتا بيشتري را بر سازنده يا مالك ساختمان بار نمايد.

 

 


برچسب: خريد سنگ نما،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۵:۴۴ توسط:اصفهان سنگ موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :